Chytře, efektivně a s úsměvem pomáháme lidem
lépe komunikovat.

Jednáte s typem „D“?

Co je typ „D“? – DOMINANTNÍ

Rychlý popis – jsou soutěživí, logičtí a rozhodní, mají rychlé tempo s orientací na úkoly.

Základní potřeby – výsledek, kontrola, rozhodovat

Jak poznat typ „D“ při běžném rozhovoru?

Konverzace: Bez emocí zaměřená na projekt či úkol, který řeší.

Příklad: „Musíme spustit tu kampaň! Co to zdržuje? Jak se máš?“

Tempo řeči: Rychlé a stručné

Příklad: „Zuzko!?! Pošlete mi výsledky posledního kvartálu.“

Tón: Dominantní, sebejistý, požadující

Zaměření: Vyřešit problém, a to rychle.

Co uslyšíte: Určovat časy a místa

Příklad: „Sejdeme se zítra v 10h v zasedačce!“

Tipy, jak mluvit s „D“.

Přístup: Stručný, jasný, konkrétní a jít rovnou k jádru věci.

Chce vědět: Co to umí, do kdy bude a co to stojí.

Tempo řeči: Udržujte rychlé tempo nebo si bude myslet, že jste nekompetentní.

Poskytněte: Možnosti, aby si mohli vybrat a věrohodně podepřete svá prohlášení.

Ušetřete:         Čas– mluvte k věci a účelně o tom, co jim pomůže dosáhnout cíle.

Emoce – nerozumí emocionálním příběhům.

Nervy – neříkejte jim, že něco nejde.

Více informací, jak efektivně komunikovat s typy „D“ se dozvíte na otevřeném kurzu.

Příběh:

Pracoval se silný typem „D“ na aktualizaci databáze našich klientů. Celkem jsme měli 215 kontaktů, ke kterým jsme neměli emailové adresy. Našim úkolem bylo tyto adresy získat a poslat na ně informace o akci, kterou jsme pořádali.

Telefonicky jsme všechny naše klienty obvolali a požádali je o zaslání jejich e-mailů do určitého termínu. Jak už to tak chodí, i po opětovném urgování jsme k danému termínu měli pouze 148 emailových adres.

Kolega „D“ se rozčílil, protože splnění v daném termínu úkolu bylo v ohrožení a chtěl opět urgovat klienty. Já jsem byl razantně proti. Kdybych neznal Metodu DISC a její principy, asi bychom se začali hádat.

Místo toho jsem řekl: „Hele, máme dvě možnosti, buď budeme klienty opět urgovat, a to nám zabere další týden nebo pošleme informace o akci klientům, kteří nám adresy poskytli už nyní. Co ty děláš s emaily, o které nemáš zájem?“. Jeho odpověď byla stručná a jasná: „Nečtu-mažu!!!“.

Pak jsem mu nabídl, aby rozhodl, jakou z daných možností využijeme, a co bude nejefektivnější. Hádejte, pro jakou alternativu se rozhodl?

Poznámka: Když jednám s typem „D“ vždy se snažím navrhnout alternativy, logicky je zdůvodním a nechám typ „D“ rozhodnout. Funguje to bezvadně 😉

Vím, že i Vy máte spousty příběhů a příkladů ze svého života, které nám všem mohou pomoci. Prosím, podělte se s námi o ně a napište ten svůj do komentáře.

Těšíme se na Vaše příběhy a příklady přímo z Vašeho života.

KK